Podręcznik najlepszych praktyk Electrolux Ew 880f

Podręcznik najlepszych praktyk Electrolux Ew 880f to wyjątkowy przewodnik, który pomaga użytkownikom w optymalizacji ich doświadczenia z urządzeniem Electrolux Ew 880f. Podręcznik zawiera wskazówki dotyczące wykorzystania urządzenia w sposób optymalny, w tym informacje o jego funkcjonalności i obsłudze, wskazówki dotyczące instalacji, jak również informacje dotyczące bezpieczeństwa. Podręcznik jest łatwy w użyciu i dostępny dla wszystkich użytkowników. Pozwala on na wykorzystanie wszystkich funkcji urządzenia w sposób optymalny i zgodny z zasadami bezpieczeństwa. Podręcznik najlepszych praktyk Electrolux Ew 880f to doskonałe narzędzie dla wszystkich użytkowników, które pozwala na optymalne wykorzystanie urządzenia i jego funkcji.

Ostatnia aktualizacja: Podręcznik najlepszych praktyk Electrolux Ew 880f

Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 1

Front Load Washer
Instruction
Booklet
EW 880F
132990430

Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 2
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 2 Contents Operating sequence 12-13 Warnings 3 Washing programmes 14-15 Disposal 4 International wash code symbols 16 Tips for environmental protection 4 Maintenance 17 After each wash 17 Technical specifications 4 Maintenance wash 17 Door seal 17 Installation 5 Cabinet 17 Unpacking 5 Detergent dispenser drawer 17 Positioning 5 Drain pump 18 Water inlet 5 Water inlet filter 18 Water drainage 6 Emergency emptying out 18 Electrical connection 6 The dangers
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 3
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 3 Dear customer, Please read these operating instructions carefully and pay particular attention to the safety notes indicated below. We recommend that you keep this instruction manual for future reference and pass it on to any future owners. Warnings The following warnings are provided in the interests of overall safety. You must read them carefully before installing or using the appliance. • Place small items such as socks, belts, etc. in a Installatio
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 4
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 4 • Make sure that children or pets do not climb into the drum. To avoid this the machine incorporates a Disposal special feature. To activate this device, rotate the button (without pressing it) inside the door Packaging materials clockwise until the groove is horizontal. If necessary use a coin. The materials marked with the symbol are recyclable. >PE<=polyethylene >PS<=polystyrene >PP<=polypropylene This means that they can be recycled by disposing of
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 5
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 5 Installation 5. Set the machine upright and remove the Unpacking remaining rear screw. Slide out the relevant pin. All transit bolts and packing must be removed 6. Plug all the holes with the plugs which you will before using the appliance. find in the envelope containing the instruction manual. You are advised to keep all transit devices so that they can be refitted if the machine ever has to be transported again. 1. Using a spanner, unscrew and remov
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 6
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 6 The inlet hose must not be lengthened. If it is too short and you do not wish to move the tap, you will have to purchase a new, longer hose specially designed for this type of use. Important! Before connecting up the machine to new pipework or to pipework that has not been used for some time, run off a reasonable amount of water to flush out any debris that may have been collected in the pipes. The drain hose may be extended to a maximum of 4 metres. A
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 7
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 7 Your new washing machine This new washing machine meets all modern needs for effective treatment of laundry with low water, energy and detergent consumption. • The programme selector dial combines the function of programme and temperature selection, making it easier to set the programme. • The programme progress display shows the spin speed selected and the washing phase which is running. • The special wool programme with its new delicate wash system t
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 8
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 8 Use Control panel           "#   !           1 Detergent dispenser drawer 3 “Quick Wash” button This button allows you to select the Quick Wash function, for laundry that is only slightly soiled (not Programme Option buttons for wool, hand wash and economy programme Depending on the programme, different functions 60E). can be combined. These must be se
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 9
 %  $ ()   )    ) ( $    132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 9 6 “Spin reduction” button 8 Programme selector dial By depressing this button you can reduce the max. The selector is divided into 5 sections: spin speed proposed by the machine. The relevant • Cotton light illuminates. • Synthetic The maximum speeds are: • Hand wash / Delicate ● for cotton, synthetics, hand wash and wool: 800 • Wool r. p. m. ● for delicate fabrics: 700 r. • Special programmes O Reset
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 10
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 10 Maximum loads Washing hints Recommended loads are indicated in the programme charts. Sorting the laundry General rules: Follow the wash code symbols on each garment Cotton, linen: drum full but not too tightly packed; label and the manufacturer’s washing instructions. Synthetics: drum no more than half full; Sort the laundry as follows: whites, coloureds, synthetics, delicates, woollens. Delicate fabrics and woollens: drum no more than one third full.
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 11
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 11 Rust: oxalic acid dissolved in hot water or a rust If a dosage ball/device is supplied with your removing product used cold. Be careful with rust concentrate detergent, measure the detergent into stains which are not recent since the cellulose the device/ball which should then be placed on top of structure will already have been damaged and the the laundry and at the back of the machine drum. fabric tends to hole. Any fabric softener or starching addi
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 12
%  # $    $     $% #       132990430. qxd 02/04/2004 16:29 Pagina 12 Operating sequence Before the first wash we recommend that you pour 2 4. Select the desired programme litres of water into the main wash compartment Turn the programme selector dial to the desired of the detergent drawer in order to activate the position. ECO valve. Then run a cotton cycle at 60°C, with the machine empty, in order to remove any manufacturing residue from the drum and tub. Pour half a measur
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 13
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 13 If you cannot open the door but you need to open it 7. Start the programme you have to switch the machine off by turning the To start the selected programme, press the programme selector dial to “O”. After about 3 Start/Pause button; the corresponding light stops minutes the door can be opened (pay attention to the water level and temperature! ). flashing. Select the programme again and depress The “Function”and “Door” lights illuminate. Start/Pause to
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 14
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 14 Washing Programmes Dispenser- Type of laundry Programme/ Possible Description washing and degree of soil temperature options agents PREWASH WHITE COTTONS RINSE HOLD Wash at 90°C Sheets, household linen, towels, QUICK WASH * 90 3 rinses tablecloths STAIN COTTON Long spin SPIN REDUCTION PREWASH Wash at 60E WHITE COTTONS ECONOMY RINSE HOLD 60E Hand towels, sheets, underwear, 3 rinses * STAIN COTTON tablecloths Long spin SPIN REDUCTION PREWASH COLOURED C
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 15
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 15 Washing Programmes Special programmes Programme selector dial Programme Programme description Additional functions position 3 rinses with liquid additive, For rinsing hand washed RINSE HOLD if required short spin at max. items SPIN REDUCTION Rinses speed For emptying out the water of the last rinse of programmes Water draining Drain with RINSE HOLD option Separate spin for all fabrics Short spin at max. speed SPIN REDUCTION Spin For cancelling the O
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 16
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 16 International wash code symbols These symbols appear on fabric labels, in order to help you choose the best way to treat your laundry. Energetic wash     Max. wash Max. wash temperature temperature temperature temperature 95°C 60°C 40°C 30°C Hand wash Do not Delicate wash    wash  at all Bleaching Bleach in cold water Do not bleach Ironing Hot iron Warm iron Lukewarm iron Do not iron max 200°C max 150°C max 110°C Dr
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 17
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 17 Maintenance Detergent dispenser drawer Before any maintenance or cleaning is carried out you must DISCONNECT the appliance After a while, detergents and fabric softeners leave from the electricity supply. deposits in the drawer. Inspect the drawer regularly. To remove the drawer from the machine, press the After each wash button in the rear left-hand corner. Leave the door open for a while. This helps to prevent mould and stagnant smells forming insid
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 18
132990430. qxd 01/04/2004 13:28 Pagina 18 Drain pump • Remove any objects from the pump impeller by rotating it. Important! Every time you drain the water through the emergency emptying hose you must pour 2 litres of water into the main wash compartment of the detergent drawer and then run the drain programme. This will activate the ECO valve avoiding that part of the detergent remains unused with your next washing. The pump should be inspected if • Put the cap back on the emergency emptying
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 19
132990430. qxd 01/04/2004 13:29 Pagina 19 Emergency emptying out If the water is not discharged, proceed as follows to empty out the machine: • pull out the plug from the power socket; • close the water tap; • if necessary, wait until the water has cooled down; • open the pump door; • place a bowl on the floor and place the end of the emergency emptying hose into the bowl. Remove its cap. The water should drain by gravity into the bowl. When the bowl is full, put the cap back on the hose. E
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 20
132990430. qxd 01/04/2004 13:29 Pagina 20 Trouble-Shooting Guide Certain problems are due to lack of simple maintenance or oversights, which can be solved easily without calling out a service technician. Before contacting your local Service Centre, please carry out the checks listed below. During machine’s operation it is possible that the “End” light flashes: • 1 flash = there is no water filling • 2 flashes = the water is not drained • 4 flashes = door open Once the problem has been elimina

Informacje ogólne

Centrum Ekologii i Ekofilozofii Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku studiów II stopnia magisterskich
0LUB3. 00(w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1, 5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji polski

Przedmiot zaznajamia z współczesnymi formami czynnej ochrony gatunków różnych gromad i siedlisk oraz pozwala poznać blaski, cienie i uwarunkowania wybranych zabiegów ochronnych. Umożliwia też poznać gatunki fauny i siedliska wymagające obecnie w Polsce najbardziej pilnej ochrony. Formuła prowadzenia przedmiotu zapewnia naukę różnych form przekazu i sposobów wymiany informacji.

1. Formy czynnej ochrony gatunków i siedlisk: przegląd różnych zabiegów ochronnych na przykładach z Polski

2. Specjalne Obszary Ochrony Siedlisk (OOS) i Obszary Specjalnej Ochrony Ptaków (OSOP) - charakterystyka, związek z siecią NATURA 2000 i przegląd na przykładach

3. Restytucja i renaturalizacja jako forma ratowania wymierającej lub odtwarzania wymarłej fauny – blaski i cienie

4. Programy ochrony dużych ssaków drapieżnych: rysia, wilka i niedźwiedzia brunatnego

5. Programy ochrony ptaków szponiastych

6. Programy ochronne sów

7. Programy ochrony owadów

8. Programy ochrony żubra

9. Programy ochrony gadów, ze szczególnym uwzględnieniem żółwia błotnego

10. Programy ochrony głuszca i cietrzewia

11. Programy ochrony nietoperzy

12. Programy ochrony awifauny wysp Wisły

13. Programy ochrony kuropatwy i zająca

14. Programy ochrony kseroterm i mokradeł

15. Programy ochrony wybranych gatunków fauny w miastach

16. Metody zwalczania inwazyjnych gatunków roślin obcego pochodzenia - dobre i złe doświadczenia

Anderwald D. 2014. Podręcznik najlepszych praktyk ochrony sów. Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, Warszawa

Anderwald D., Przybyliński T., Zawadzka D. Podręcznik najlepszych praktyk ochrony ptaków szponiastych. Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, Warszawa

Anderwald D. 2009. Ochrona drapieżnych zwierząt a rozwój cywilizacyjny społeczeńst ludzkich. Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej. Wyd. SGGW, Rogów

Badora K. 2004. Autostrada – środowisko przyrodnicze. Studium konfliktów przestrzennych. Opole

Błaszkowska B. 2008. Czynna ochrona cennych przyrodniczo łąk i pastwisk. Doświadczenia praktyczne. OTOP, Gdańsk

Bukaciński D. 2015. Strategia czynnej ochrony zagrożonej awifauny wysp środowej Wisły: podręcznik najlepszych praktyk. OTOP, Warszawa

Dobrowolski K. A., Lewandowski K. (red. ) 1988. Ochrona środowisk wodnych i błotnych w Polsce IE PAN, Dziekanów Leśny

Dombrowski A., Głowacki Z., Jakubowski W. i in. 2002. )Korytarz ekologiczny doliny Bugu. Stan – Zagrożenia- Ochrona. IUCN, Warszawa

Fuszara E., Lesiński G. 2002 Pomagamy nietoperzom. Poradnik. Studio OP-Art., Suwałki

Gacka-Grzesikiewiecz E. ) 1995. Korytarz ekologiczny doliny Wisły. Stan – Funkcjonowanie – Zagrożenia. IUCN, Warszawa

Głowaciński Z. ) 2001. Polska czerwona księga zwierząt PWRiL Warszawa

Indykiewicz P., Jerzak J., Barczak T. Faun miast. Ochronić różnorodność biotyczną w miastach. Bydgoszcz

Jankowski W., Świerkosz K. Korytarz ekologiczny doliny Odry. IUCN, Warszawa

Kot H. i Dombrowski A. Strategia ochrony Fauny na Nizinie Mazowieckiej. MTOF, Siedlce

Krogulec J. ) 1998. Ptaki łąk i mokradeł Polski. Stan populacji, zagrożenia i perspektywy ochrony. IUCN, Warszawa

Krzysztofiak L., Krzysztofiak A. ) 2015. Zwalczanie inwazyjnych gatunków roślin obcego pochodzenia - dobre i złe doświadczenia. Stowarzyszenie "Człowiek i Przyroda", Krzywe

Kurek k., Hałuk J., Bury S., Piotrowski M. Podręcznik najlepszych praktyk ochrony gadów. Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, Warszawa

Lesiński G. 2006. Wpływ antropogenicznych przekształcen krajobrazu na strukturę i funkcjonowanie zespołów nietoperzy w Polsce. Wyd SGGW, Warszawa

Makles M., Pawlaczyk P., Stańko R. Podręcznik najlepszych praktyk ochrony mokradeł. Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, Warszawa

Mazur W. ). Podręcznik najlepszych praktyk ochrony owadów. Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, Warszawa

Mikusek R. 2012 Budki dla ptaków. Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych, Kraków

Mitrus S. 2007. Metody badań i ochrony żółwia błotnego. Podręcznik metodyczny. Uniw. Opolski, Opole

Mysłajek R. W., Nowak S. Podręcznik najlepszych praktyk ochrony wilka, rysia i niedźwidzia brunatnego. Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, Warszawa

Nasiadka P., Dziedzic R. Podręcznik najlepszych praktyk ochrony kuropatwy i zająca. Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, Warszawa

Nowicki M., Sitnicki S. Ochrona środowiska w praktyce. EkoFundusz, Warszawa

Olech W., Perzanowski K. Podręcznik najlepszych praktyk ochrony żubra. Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, Warszawa

Pawlaczyk P., Jermaczek A. NATURA 2000 – narzędzie ochrony przyrody. WWF. Warszawa

Perrins C. M., Lebreton J. D., Hirons G. J. M. 1991. Bird Population Studies. Relevance to Conservation and management. Oxford University Press.

Poradniki ochrony siedlisk i gatunków Natura 2000 – podręcznik metodyczny (tomy 1-6) http://natura2000. mos. gov. pl/natura2000/pl/poradnik. php

Pullin A. S. Biologiczne podstawy ochrony przyrody PWN. Warszawa

Rachwald A., Fuszara M. Podręcznik najlepszych praktyk ochrony nietoperzy w lasach. Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, Warszawa

Strawiński S. 1971. O ptakach, ludziach i miastach

Symonides E. Ochrona Przyrody. WUW Warszawa

Towarzystwo Przyrodnicze Bocian 2012. Poradnik ochrony bociana białego dla lekarzy weterynarii. PTOP, Warszawa

Towarzystwo Przyrodnicze Bocian 2012. Poradnik ochrony bociana białego. PTOP, Warszawa

Towarzystwo Przyrodnicze Bocian 2018. Ochrona ptaków w budynkach. PTOP, Warszawa

W. Sutherland, I. Newton, R. Green. Bird Ecology and Conservation: A Handbook of Techniques. Oxford UP

Wilk T., Jujka M., Krogulec J., Chylarecki P. 2010. Ostoje ptaków o znaczeniu międzynarodowym w Polsce. OTOP, Marki

Williams D. R., Pople R. G., Showler D. A., Dicks L. V., Child M. F., zu Ermgassen E. K. H. J., Sutherland W. 2013. Bird Conservation: Global evidence for the effects of interventions. Exeter, Pelagic Publishing

Zawadzka D. Podręcznik najlepszych praktyk ochrony gluszca i cietrzewia. Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, Warszawa

A. Efekty kształcenia:

1. Wiedza:

EK 1 - student dostrzega wpływ cywilizacji na przyrodę, przewiduje i charakteryzuje skutki ingerencji człowieka w przyrodę ożywioną i nieożywioną; student tłumaczy przyczyny i skutki degradacji fizycznej, chemicznej i biologicznej środowiska, w tym definiuje skutki i podsumowuje jej wpływ na status wybranych gatunków i bioróżnorodność; Student rozpoznaje podstawowe terminy w języku obcym w zakresie ekologii populacyjnej, ekologii behawioralnej i ochrony przyrody, w tym związanych z czynną ochrona gatunków i siedlisk

2. Umiejętności:

EK 2 – student planuje i opisuje wykonane indywidualnie i zespołowo projekty terenowo-literaturowe i literaturowe dotyczące planowania i realizacji czynnych zabiegów ochronnych dla wybranych gatunków i siedlisk;

EK 3 - student tworzy zespołowe prezentacje multimedialne, potrafi oszacować ich czas, zaplanować formę, dokonać wyboru treści oraz zdecydować o podziale ról miedzy członków zespołu; student planując referat, prezentację multimedialną i plan ochrony wybranego terenu (forma pisemna) wykorzystuje szerokie spektrum dostępnej wiedzy i form uzyskiwania informacji, w tym studiowanie publikacji naukowych, informacji w Internecie i środkach masowego przekazu oraz uzyskiwanie informacji w trakcie bezpośrednich konsultacji ze specjalistami

EK 4 - student prawidłowo analizuje i interpretuje tekst naukowy, potrafi krytycznie ocenić informacje źródłowe dotyczące wpływu człowieka na przyrodę i środowisko; student potrafi odnaleźć przyczyny zaistniałych zagrożeń i/lub zaistniałych sytuacji i zaproponować sposób ich minimalizacji lub neutralizacji, student potrafi porównać, poddać krytyce i ocenić przedstawiane prezentacje; student posługuje się podstawową terminologią w zakresie ochrony przyrody i środowiska w języku polskim i angielskim.

3. Kompetencje:

EK 5 - student aktywnie rozwija świadomość ekologiczną, podejmując się indywidualnie i zespołowo realizacji zadań zaplanowanych na zajęciach; student dba o rzetelność i wiarygodność przekazywanych treści, zachowuje krytycyzm w wyrażaniu opinii i ostrożność przy korzystaniu z nie zweryfikowanych źródeł informacji (Internet); student potrafi dyskutować, akceptuje i docenia uwagi i komentarze innych; student jest odpowiedzialny uczestnicząc w zajęciach zgodnie z przyjętymi zasadami obecności i punktualności.

B. Opis ECTS

udział w zajęciach - 30

przygotowanie prezentacji i lektura źródeł - 30

przygotowanie planu ochrony wybranego terenu, łącznie z lekturą źródeł - 30

Suma godzin 90 [90/30(25) = 3]

Liczba ECTS - 3

Kryteria oceniania:

Wiedza (EK 1):

ocena 2 (ndst): student nie rozpoznaje i nie potrafi zidentyfikować związków przyczynowo-skutkowych między działalnością człowieka a wybranymi elementami przyrody i środowiska, nie dostrzega wpływu cywilizacji na przyrodę, nie potrafi przewidzieć i scharakteryzować skutków ingerencji człowieka w przyrodę ożywioną i nieożywioną, nie tłumaczy przyczyn i skutków degradacji fizycznej i biologicznej środowiska, jego wiedza nie pozwala zdefiniować i podsumować skutków antropopresji i innych czynników na status wybranych gatunków i bioróżnorodność; Student nie rozpoznaje podstawowych terminów w języku obcym w zakresie ekologii i ochrony przyrody.

ocena 3 (dst): student słabo rozpoznaje i identyfikuje związki przyczynowo-skutkowe między działalnością człowieka a wybranymi elementami przyrody i środowiska, zazwyczaj nie dostrzega wpływu cywilizacji na przyrodę, ma trudności z przewidywaniem i charakteryzowaniem skutków ingerencji człowieka w przyrodę ożywioną i nieożywioną, mało przekonywująco tłumaczy przyczyny i skutki degradacji fizycznej i biologicznej środowiska, nie potrafi w syntetyczny sposób podsumować wpływu antropopresji i innych czynników na status wybranych gatunków i bioróżnorodność biologiczną; Student ma trudności z rozpoznawaniem w języku obcym podstawowych terminów w zakresie ekologii i ochrony przyrody.

ocena 4 (db): student zazwyczaj rozpoznaje i identyfikuje związki przyczynowo-skutkowe między działalnością człowieka a wybranymi elementami przyrody i środowiska, dostrzega wpływ cywilizacji na przyrodę, przewiduje i charakteryzuje większość skutków ingerencji człowieka w przyrodę ożywioną i nieożywioną, dobrze tłumaczy przyczyny i skutki degradacji fizycznej i biologicznej środowiska, potrafi podsumować wpływ antropopresji i innych czynników na bioróżnorodność na status wybranych gatunków i różnorodność biologiczną, zwyczaj nie ma trudności z rozpoznawaniem w języku obcym podstawowych terminów w zakresie ekologii i ochrony przyrody.

ocena 5 (bdb): student znakomicie rozpoznaje i identyfikuje związki przyczynowo-skutkowe między działalnością człowieka a wybranymi elementami przyrody i środowiska, dostrzega wpływ cywilizacji na przyrodę, w błyskotliwy sposób przewiduje i charakteryzuje skutki ingerencji człowieka w przyrodę ożywioną i nieożywioną, bardzo dobrze tłumaczy przyczyny i skutki degradacji fizycznej i biologicznej środowiska oraz wnikliwie i wyczerpująco definiuje w syntetyczny sposób wpływ antropopresji i innych czynników na status wybranych gatunków i bioróżnorodność. Student nie ma żadnych trudności z rozpoznawaniem i używaniem w języku obcym podstawowych terminów w zakresie ekologii i ochrony przyrody.

Umiejętności (EK 2-4):

ocena 2 (ndst): student nie potrafi pracować w zespole, nie potrafi też odnaleźć i/lub analizować i interpretować informacji dostępnych w bibliotekach, Internecie i u specjalistów na zadany temat, w tym krytycznie ocenić wiedzy dotyczącej wpływu człowieka na przyrodę i środowisko i odnaleźć przyczyn zaistniałych zagrożeń i/lub zaistniałych sytuacji; student tworzy prezentację multimedialną daleką od reguł i wymagań tej formy przekazu, nie potrafi porównać, poddać krytyce i ocenić przedstawianych przez innych prezentacji; student ma bardzo duże trudności z zaproponowaniem zmian mogących poprawić jakość prezentowanego przekazu, nie potrafi sporządzić prostego raportu (planu ochrony) na podstawie zebranych materiałów w terenie i literaturze.

ocena 3 (dst): student ma trudności z pracą w zespole, zdarza mu się bezkrytycznie analizować i interpretować informacje dostępne w bibliotekach i Internecie na zadany temat, w tym dotyczące wpływu człowieka na przyrodę i środowisko; student ma trudności ze zdefiniowaniem potencjalnych przyczyn zaistniałych zagrożeń i/lub zaistniałych sytuacji; utworzona prezentacja multimedialna jedynie w niewielkim stopniu spełnia reguły i wymogi przypisane tej formie przekazu; porównując i oceniając inne prezentacje jest mało kreatywny, sporządza proste raporty (plany ochrony) na podstawie zebranych materiałów w terenie i literaturze, ale są one jednak dalekie od ideału.

ocena 4 (db): student potrafi pracować w zespole, zazwyczaj poprawnie analizuje i interpretuje informacje dostępne w bibliotekach i Internecie na zadany temat, tworzy prezentację multimedialną, potrafiąc oszacować jej czas, zaplanować formę i zdecydować o podziale ról i wyborze treści; porównując i oceniając inne prezentacje stara się być kreatywny; potrafi sporządzić prosty, poprawny raport (plan ochrony) na podstawie zebranych materiałów w terenie.

ocena 5 (bdb): student znakomicie organizuje i wykonuje pracę w zespole, potrafi wnikliwie analizować i interpretować informacje dostępne w bibliotekach i Internecie na zadany temat, stworzona przez niego prezentacja multimedialna spełnia wszystkie reguły i wymagania stawiane tej formie przekazu, w zakresie reżimu czasowego, treści i formy; potrafi w otwarty i kreatywny sposób porównać, poddać krytyce i ocenić przedstawiane prezentacje; proponowane przez niego zmiany mogące poprawić jakość prezentowanego przekazu są zawsze wnikliwe i celowe, sporządzane przez niego raporty (palny ochrony) są kompletne, wiarygodne, rzetelne w treści i sumiennie przygotowane.

Kompetencje (EK 5):

ocena 2 (ndst): student nie wykonuje zadań zaplanowanych na zajęciach, nie potrafi też pracować w zespole; student nie dba o rzetelność i wiarygodność przekazywanych treści, nie zachowuje krytycyzmu w wyrażaniu opinii i ostrożności przy korzystaniu z nie zweryfikowanych źródeł informacji (Internet); student nie potrafi docenić uwag i komentarzy kolegów; nie podejmuje dyskusji na temat prezentacji i przedstawianego problemu, jest niepunktualny, często opuszcza zajęcia.

ocena 3 (dst): student jest mało zaangażowany przy wykonywaniu zadań zaplanowanych na zajęciach i/lub ma trudności z pracą w zespole; student często nie dba o rzetelność i wiarygodność przekazywanych treści, jest mało krytyczny w wyrażaniu opinii i często bezkrytyczny przy korzystaniu z nie zweryfikowanych źródeł informacji (Internet), student nie potrafi w pełni docenić wartości uwag i komentarzy kolegów; dyskutuje rzadko i mało kreatywnie, czasami jest niepunktualny, opuszcza zajęcia

ocena 4 (db): student podejmuje się wykonania zadań zaplanowanych na zajęciach; rzetelnie pracuje w zespole, dba o wiarygodność przekazywanych treści, stara się być krytyczny w wyrażaniu opinii i przy korzystaniu z nie zweryfikowanych źródeł informacji (Internet), potrafi docenić uwagi i komentarze kolegów; jest otwarty i kreatywny w wyrażaniu własnych opinii, jest punktualny i sumiennie uczęszcza na zajęcia.

ocena 5 (bdb): student bardzo chętnie podejmuje się wykonania zadań zaplanowanych na zajęciach; nie ma najmniejszych problemów w pracy zespołowej, często kreując kierunek działań grupy; student dba o rzetelność i wiarygodność przekazywanych treści, zachowuje wnikliwość i krytycyzm w wyrażaniu opinii, jest ostrożny przy korzystaniu z nie zweryfikowanych źródeł informacji (Internet), potrafi w pełni docenić uwagi i komentarze kolegów; jest bardzo aktywny, w otwarty i kreatywny sposób podejmuje polemikę w razie różnicy zdań. Jest sumienny i odpowiedzialny.

Metody oceniania

Na ocenę końcową składają się:

1. ocena z prezentacji multimedialnej przygotowanej w zespole. Oceniana będzie forma, treść i sposób przedstawienia

2. ocena z raportu pisemnego (planu ochrony) na podstawie literatury i materiałów zebranych w terenie. Oceniana będzie forma i treść raportu. aktywność na zajęciach

4. liczba nieobecności i spóźnień

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną oceny indywidualnej z zespołowej prezentacji i oceny z raportu pisemnego. Ocena zespołowa prezentacji i raportu może podwyższyć (w przypadku najlepszej w grupie) lub obniżyć (w przypadku najgorszej w grupie) indywidualną ocenę o 0, 5 stopnia.

Znacząca aktywność na zajęciach podwyższa ocenę z prezentacji zgodnie ze wzorem: ocena z prezentacji + (0, 125 x liczba zajęć na których student był aktywny). Nieobecność i spóźnienia na zajęcia obniżają ocenę końcową zgodnie z zasadą: za trzecią i każdą kolejną nieobecność ocena końcowa obniżana jest o 0, 5 x liczba kolejnych nieobecności; każde spóźnienie na zajęcia więcej niż 10 min = 0, 5 nieobecności

Kod przedmiotu:WF-OB-CZOP
Kod Erasmus / ISCED:07. 2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. /(brak danych)Nazwa przedmiotu:Czynne działania w ochronie gatunków i siedlisk - teoria i praktykaJednostka:Grupy:Punkty ECTS i inne: Język prowadzenia:Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

OB2_W12

OB2_U01

OB2_U09

OB2_U13

OB2_K07

Wymagania wstępne:

podstawowa wiedza z zakresu biologii środowiskowej i ochrony przyrody

Skrócony opis:Pełny opis:Literatura:Efekty kształcenia i opis ECTS:Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20"(zakończony)

Okres:2020-02-01 - 2020-09-20

Wybrany podział planu:



zobacz plan zajęć Typ zajęć:

Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc

więcej informacji Koordynatorzy:Dariusz Bukaciński Prowadzący grup:Arkadiusz Buczyński, Dariusz Bukaciński Lista studentów:(nie masz dostępu) Zaliczenie:Przedmiot -Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenęE-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

podstawowa wiedza z zakresu biologii środowiskowej i ochrony przyrody

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21"2021-02-01 - 2021-06-30

Wybrany podział planu:



zobacz plan zajęć więcej informacji Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22"2022-02-01 - 2022-06-30

Wybrany podział planu:



więcej informacji Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23"(w trakcie)2023-02-01 - 2023-06-30

Wybrany podział planu:



więcej informacji Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

udział w zajęciach - 30

przygotowanie prezentacji i lektura źródeł - 30

przygotowanie planu ochrony wybranego terenu, łącznie z lekturą źródeł - 30

Suma godzin 90 [90/30(25) = 3]

Liczba ECTS - 3

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Kod produktu i numer produktu (PNC) znajdują się na tabliczce znamionowej urządzenia.

1. Model, np. EWF1204W
2. Kod produktu (PNC), np, 914520402
3. Kod ML, np. 05
4. Numer seryjny

Podręcznik najlepszych praktyk Electrolux Ew 880f

Bezpośredni link do pobrania Podręcznik najlepszych praktyk Electrolux Ew 880f

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Podręcznik najlepszych praktyk Electrolux Ew 880f