Podręcznik z informacjami na temat bezpieczeństwa Canon Powershot Sd110 Pc1085

Podręcznik z informacjami na temat bezpieczeństwa Canon Powershot Sd110 Pc1085 to oficjalny przewodnik producenta, który zawiera informacje na temat bezpieczeństwa i użytkowania aparatu. Zawiera on ważne informacje na temat bezpieczeństwa, w tym ostrzeżenia dotyczące użytkowania, instrukcje dotyczące czyszczenia i czynności konserwacyjnych oraz inne ważne informacje. Podręcznik zawiera również wskazówki dotyczące bezpiecznego korzystania z aparatu oraz sposobów radzenia sobie z nieprawidłowymi sytuacjami. Zawiera on również ważne informacje na temat zapisywania i przechowywania zdjęć, a także wskazówki dotyczące wybierania i korzystania z dodatkowych akcesoriów.

Ostatnia aktualizacja: Podręcznik z informacjami na temat bezpieczeństwa Canon Powershot Sd110 Pc1085

W tym rozdziale opisano podstawowe operacje, które są często wykonywane w celu użycia funkcji urządzenia, takie jak na przykład korzystanie z panelu sterowania oraz ładowanie papieru i dokumentów.

Części i ich funkcje

W tej sekcji opisano zewnętrzne i wewnętrzne części urządzenia oraz ich funkcje, a także sposób korzystania z przycisków na panelu sterowania i wyświetlania informacji na wyświetlaczu. Części i ich funkcje

Używanie wyświetlacza

Wyświetlacz użyty w tym urządzeniu to wyświetlacz dotykowy. W tej części opisano w jaki sposób korzystać z wyświetlacza przy wybieraniu elementów i dostosowywaniu ustawień. canon/USRMA-0835-zz-SS-plPL/contents/SS419_basic_017usingthedisplay. html#02013000">Używanie wyświetlacza

Wprowadzanie tekstu

W tej sekcji opisano, jak wpisywać znaki i cyfry przy zapisywaniu odbiorców w książce adresowej lub wysyłaniu faksów. canon/USRMA-0835-zz-SS-plPL/contents/SS419_basic_018enteringtext. html#02017000">Wprowadzanie tekstu

Logowanie się na urządzeniu

W tej sekcji opisano sposób postępowania w przypadku wyświetlenia ekranu logowania Logowanie się na urządzeniu

Umieszczanie dokumentów

W tej części opisano, w jaki sposób należy umieszczać dokumenty na płycie szklanej i w podajniku. canon/USRMA-0835-zz-SS-plPL/contents/SS419_basic_020placingdocuments. html#02030000">Umieszczanie dokumentów

Ładowanie papieru

W tej sekcji opisano, w jaki sposób należy umieszczać papier w szufladzie na papier oraz na tacy wielofunkcyjnej. canon/USRMA-0835-zz-SS-plPL/contents/SS419_basic_021loadingpaper. html#02040000">Ładowanie papieru


Rejestrowanie w książce adresowej

W tej sekcji opisano sposoby definiowania odbiorców w celu wysłania faksów i zeskanowanych dokumentów. canon/USRMA-0835-zz-SS-plPL/contents/SS419_basic_032registeringintheaddressbook. html#02070000">Rejestrowanie w książce adresowej

Regulacja poziomu głośności

W tej sekcji opisano sposób dostosowywania poziomu głośności dźwięków emitowanych przez urządzenie, na przykład w momencie ukończenia przesyłania faksu lub po wystąpieniu błędu. canon/USRMA-0835-zz-SS-plPL/contents/SS419_basic_036adjustingthevolume. html#02080000">Regulacja poziomu głośności

Przechodzenie w tryb uśpienia

Ustawianie czasu automatycznego wyłączania

Naprawa produktu - Canon Poland

Zapoznaj się z informacjami niezbędnymi do wysłania produktu do naprawy. Obejmują one wyszukiwanie autoryzowanych partnerów serwisowych, czynności, które należy wykonać w celu uzgodnienia naprawy, i zestaw odpowiedzi na często zadawane pytania.

  • Proces serwisowania i naprawy
  • Często zadawane pytania dotyczące serwisu i naprawy

Proces serwisowania i naprawy

Urządzenie Canon wymaga serwisu — co trzeba zrobić?

Jeśli wymagana jest usługa objęta ryczałtowym kosztem (np. usługa konserwacji lub aktualizacji), usługę Wizyty serwisowej dla produktu można zamówić za pośrednictwem portalu Canon Online Service & Repair Portal, który prowadzi użytkownika przez proces składania zamówienia.

Mogą wystąpić różnice w zależności od kraju, dlatego należy zapoznać się z informacjami na stronach pomocy technicznej właściwej dla kraju zamieszkania, korzystając z modułu wyboru kraju.

Urządzenie Canon nie działa — co trzeba zrobić?

W pierwszej kolejności należy zapoznać się z pomocą techniczną dla produktów zawierającą informacje, które mogą przydać się przy rozwiązywaniu problemu. Po wybraniu urządzenia można skorzystać z sekcji często zadawanych pytań i pobrać instrukcje obsługi, sterowniki oraz oprogramowanie (także układowe).

Wizytę serwisową dla produktu można również ustalić za pomocą portalu Canon Online Service & Repair, który prowadzi użytkownika przez proces składania zamówienia. i oferuje porady dotyczące rozwiązywania problemów (jeśli dotyczy).

Urządzenie Canon wymaga serwisowania lub naprawy — dalsze czynności

1 — Zażądaj serwisu lub naprawy

Prosimy o skorzystanie z naszego portalu Canon Online Service & Repair w celu zgłoszenia żądania na stronie Zamów wizytę serwisową lub Zamów naprawę.

Użytkownik zostanie poprowadzony przez odpowiednie kroki w celu dostarczenia wszystkich istotnych informacji (np. typu żądania, informacji o awarii, dowodu zakupu itp. ) i może dodać do żądania dodatkowe produkty (jeśli ma to zastosowanie).

Użytkownik zostanie poinformowany o lokalizacji, w której ma być świadczona usługa — w profesjonalnym centrum serwisowym firmy Canon lub u autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon. Należy pamiętać, że autoryzowani partnerzy serwisowi firmy Canon są niezależnymi organizacjami, w związku z czym działają zgodnie z własnymi warunkami i postanowieniami. Dlatego przed wysłaniem jakichkolwiek produktów do serwisu lub naprawy warto skontaktować się z nimi w celu uzyskania dalszych informacji.

W zależności od produktu możemy skierować Cię do naszego zespołu pomocy technicznej, aby mógł on udzielić dalszej pomocy.

2 — Po wysłaniu zgłoszenia serwisowego i/lub naprawy należy wydrukować „Podsumowanie zamówienia” i dołączyć je do przekazywanego produktu

Po przesłaniu zgłoszenia można wydrukować „Podsumowanie zamówienia”, którego kopia zostanie również wysłana pocztą e-mail (w przypadku konieczności wydrukowania w późniejszym czasie). „Podsumowanie zamówienia” zawiera wszystkie szczegóły zgłoszenia i należy je dostarczyć wraz z produktem, w przypadku wysyłania do serwisu (profesjonalne centrum serwisowe firmy Canon lub autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon). Umożliwi to punktowi serwisowemu potwierdzenie odbioru produktu i dostarczenie wszystkich informacji potrzebnych do przetworzenia żądania.

3 — Urządzenie musi być solidnie zapakowane na czas transportu.

Wysłanie produktu do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon lub autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon nie oznacza, że użytkownik zawarł umowę z firmą Canon, w związku z czym firma Canon nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody powstałe w trakcie transportu.

Zalecamy, aby produkt był bezpiecznie zapakowany. Instrukcje można znaleźć w przewodniku użytkownika. Niezastosowanie się do nich może doprowadzić do dalszych uszkodzeń podczas transportu. Warto również rozważyć ubezpieczenie urządzenia, szczególnie w przypadku bardzo wartościowych urządzeń. Istnieje również możliwość osobistego dostarczenia produktów do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon lub autoryzowanego serwisu firmy Canon.

4 — Jak wygląda procedura serwisowania lub naprawy po wysłaniu produktu?

Jeśli produkt został wysłany do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon:

Po dostarczeniu do punktu serwisowego produkt zostanie zarejestrowany w systemie napraw, a klient otrzyma wiadomość z potwierdzeniem odbioru produktu.

Po przetworzeniu zamówienia i ocenie produktu natychmiast zajmiemy się zamówieniem (zgodnie z warunkami świadczenia usługi i naprawy) lub, w stosownych przypadkach, skontaktujemy się z Tobą w celu uzyskania zgody na kontynuowanie procedury (np. w przypadku ofert określających czas i koszt).

Akceptacja zamówienia i realizacja umowy zakupu serwisu i naprawy ma miejsce w momencie rozpoczęcia przez nas żądanego serwisu lub naprawy, chyba że powiadomiliśmy użytkownika, że nie przyjmujemy zamówienia. Warunki umowy zostaną przez nas zachowane, a klient otrzyma kopię wraz z potwierdzeniem zamówienia.

Za pomocą portalu Canon Online Service & Repair można sprawdzić stan zgłoszenia i w razie potrzeby nawiązać kontakt z profesjonalnym centrum serwisowym firmy Canon.

Jeśli produkt został wysłany do autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon:

Należy pamiętać, że autoryzowani partnerzy serwisowi firmy Canon są niezależnymi organizacjami, w związku z czym działają zgodnie z własnymi warunkami i postanowieniami oraz procedurami.

Uwaga: Powyższe informacje są przeznaczone wyłącznie do celów informacyjnych i nie stanowią żadnej umowy między firmą Canon a klientem. Szczegółowe warunki korzystania z profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon lub autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon mają pierwszeństwo przed wszystkimi informacjami zawartymi na tej stronie.

Powrót do początku


Często zadawane pytania dotyczące serwisu i naprawy

P: Chcę skorzystać z serwisu. Jakie mam możliwości?

O: Jeśli chcesz skorzystać z serwisu produktu firmy Canon, profesjonalne centra serwisowe firmy Canon oferują szeroki zakres usług objętych ryczałtowym kosztem, w zależności od produktu:

  • Usługi konserwacyjne: Informacje można znaleźć na stronie usług konserwacji
  • Usługi aktualizacji: Informacje można znaleźć na stronie usług aktualizacji
  • Usługi ekspresowe: Informacje można znaleźć na stronie usług ekspresowych
  • Wizytę serwisową dla produktu można zamówić za pośrednictwem portalu Canon Online Service & Repair, który prowadzi użytkownika przez proces składania zamówienia.

    Partnerzy serwisowi firmy Canon mogą oferować równoważne lub podobne usługi.

    P: Mój produkt uległ awarii. Jakie mam możliwości?

    O: W przypadku awarii produktu firmy Canon zapewniamy sieć punktów serwisowych (w skład których wchodzą profesjonalne centra serwisowe firmy Canon i autoryzowani partnerzy serwisowi firmy Canon), którzy z przyjemnością naprawią produkt zgodnie z oryginalnymi specyfikacjami firmy Canon. pl/support/consumer_products/contact_support/? type=repair">Wizytę serwisową dla produktu można zamówić za pośrednictwem portalu Canon Online Service & Repair, który prowadzi użytkownika przez proces składania zamówienia.

    Wszystkie punkty serwisowe w naszej sieci mogą przyjmować zlecenia naprawy za pośrednictwem poczty/kuriera lub osobiście.

    W przypadku gdy produkt jest objęty gwarancją handlową firmy Canon, wszelkie wykonane naprawy będą bezpłatne dla użytkownika (zgodnie z odpowiednimi warunkami, które można znaleźć w Centrum gwarancji). Jeśli produkt nie jest objęty gwarancją handlową firmy Canon, wszelkie naprawy będą płatne.

    Klient może również skorzystać z ustawowych praw dotyczących sprzedaży towarów i może skontaktować się ze sprzedawcą, od którego zakupił produkt, w celu omówienia wszelkich opcji wsparcia, które sprzedawca może mu zapewnić.

    P: Mój produkt uległ awarii i nie jest objęty gwarancją handlową firmy Canon. Ile będzie kosztować naprawa?

    O: W przypadku wygaśnięcia gwarancji handlowej firmy Canon lub gdy rodzaj usterki nie jest objęty gwarancją, profesjonalne centra serwisowe firmy Canon mogą zaoferować szereg płatnych opcji naprawy w zależności od produktu:

  • Zryczałtowany koszt naprawy: Przed wysłaniem produktu do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon klient otrzyma informację o zryczałtowanym koszcie naprawy. Ta stała cena jest oferowana w przypadku usterek spowodowanych normalnym zużyciem i obejmuje koszty wszystkich wymaganych części zamiennych, robocizny i wysyłki zwrotnej. Jeśli okaże się, że usterka jest spowodowana innymi okolicznościami (np. uderzeniem lub płynem), skontaktujemy się z Tobą, aby zaoferować ofertę określająca czas i koszt.
  • Limit naprawy: Można ustawić limit naprawy (tzn. maksymalną opłatę za naprawę) przed wysłaniem produktów do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon. W tym przypadku jednak obowiązuje minimalna wartość. Stanowi to dla nas upoważnienie do kontynuowania naprawy i w tej sytuacji nie zostanie podana żadna oferta. Jeśli naprawa może zostać wykonana za opłatą niższą niż określony limit naprawy, naliczona zostanie tylko niższa kwota. Wprowadzenie limitu naprawy może spowodować skrócenie czasu naprawy, a naprawa nie będzie również podlegać opłacie za odrzucenie (dotyczy zgłoszeń objętych ofertą określającą czas i koszt).
  • Oferta określająca czas i koszt: Po przybyciu do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon, którym będzie przeprowadzana diagnostyka techniczna można poprosić o ofertę określającą czas i koszt. Następnie przedstawimy ofertę zawierającą szczegółowe informacje dotyczące przewidywanych kosztów naprawy produktu, które można zaakceptować lub odrzucić przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac naprawczych. W przypadku odrzucenia oferty może zostać naliczona opłata za odrzucenie, która pokrywa koszt kontroli produktu.
  • Wszystkie płatne opcje naprawy podlegają naszym warunkom korzystania z serwisu i naprawy.

    W przypadku, gdy punktem usługowym jest autoryzowany partner serwisowy firmy Canon, będzie on mógł zaoferować naprawę za opłatą. Dokładne dostępne opcje mogą się jednak różnić i podlegają warunkom autoryzowanych partnerów serwisowych firmy Canon.

    P: Produkt uległ awarii. Czy można go wymienić, zamiast naprawiać?

    O: Sposób naprawy produktu zostanie określony według wyłącznego uznania profesjonalnych centrów serwisowych firmy Canon i autoryzowanych partnerów serwisowych firmy Canon.

    Można również skontaktować się ze sprzedawcą, od którego zakupiono produkt, w celu omówienia wszelkich opcji pomocy technicznej, które mogą być przez niego udostępniane.

    P: Czy muszę dołączyć akcesoria, gdy wysyłam produkt do naprawy?

    O: W przypadku korzystania z internetowego portalu Canon Online Service & Repair, w zależności od rodzaju wskazanej usterki, poinformujemy Cię, czy podczas wysyłania produktu do naprawy należy dołączyć odpowiednie akcesoria Canon.

    Przykładowo w przypadku problemów z zasilaniem produktu przyczyną może być również bateria lub ładowarka, co może oznaczać, że powinny one zostać wysłane wraz z produktem.

    Jeśli jednak nie uważasz, że istnieje związek między usterką a odpowiednim akcesorium Canon, najlepiej jest zachować je i wysłać tylko wadliwy produkt.

    P: Jak pakować produkt, jeśli wysyłam go do serwisu lub naprawy?

    O: Należy upewnić się, że produkt jest bezpiecznie zapakowany oraz zapoznać się z instrukcją obsługi, aby uzyskać szczegółowe instrukcje dotyczące wysyłki, ponieważ w przeciwnym razie może dojść do dalszych uszkodzeń podczas transportu.

    W przypadku drukarek zaleca się wykonanie następujących czynności:

  • Wyłącz drukarkę, naciskając przycisk wł. /wył., aby zabezpieczyć głowicę drukującą we właściwym położeniu
  • Odłącz wszystkie kable i owiń je oddzielnie w plastikowej torbie.
  • Wyjmij cały papier z drukarki i zamknij podajniki papieru.
  • Zabezpiecz zasobniki na miejscu za pomocą kilku kawałków taśmy.
  • Kasety z atramentem (nawet puste) muszą być pozostawione wewnątrz drukarek (w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia głowicy drukującej i unieważnienia gwarancji firmy Canon)
  • Zapakuj drukarkę w oryginalne opakowanie, jeśli wciąż je masz, upewniając się, że jest ona zabezpieczona folią ochronną lub papierem, aby zapobiec jej przemieszczaniu się w opakowaniu i zabezpiecz taśmą.
  • Jeśli nie masz już oryginalnego opakowania, drukarkę należy umieścić w pudełku o podwójnych ściankach (grubym) i zabezpieczyć folią ochronną lub papierem, aby nie poruszała się w opakowaniu.
  • W pudełku umieść „Podsumowanie zamówienia”.
  • Zabezpiecz pudełko wytrzymałą taśmą. Górną i dolną część opakowania zabezpiecz podwójną warstwą taśmy, aby zapewnić dodatkowe podparcie.
  • W przypadku produktów fotograficznych i wideo zalecamy wykonanie następujących czynności:

  • Przed zapakowaniem należy zapisać wszystkie ustawienia (jeśli dotyczy), ponieważ podczas naprawy urządzenie może wymagać przywrócenia domyślnych ustawień fabrycznych.
  • Wyjmij akcesoria, takie jak baterie, karty pamięci, ładowarki akumulatorów, kable (chyba że są związane z usterką produktu).
  • Na produkt należy założyć dekiel na korpus / dekiel na obiektyw. Zawsze należy pakować korpusy i obiektywy fotograficzne/filmowe osobno (tzn. niepołączone), aby chronić je podczas transportu. Należy pamiętać, że po zakończeniu serwisowania/naprawy nie prześlemy bezpłatnie nowego korpusu/obiektywu.
  • Zapakuj produkt w oryginalne opakowanie, jeśli wciąż je masz, upewniając się, że jest ona zabezpieczona folią ochronną lub papierem, aby zapobiec jej przemieszczaniu się w opakowaniu i zabezpiecz taśmą.
  • Jeśli nie masz już oryginalnego opakowania, produkt należy umieścić w pudełku o podwójnych ściankach (grubym) i zabezpieczyć folią ochronną lub papierem, aby nie poruszał się w opakowaniu.
  • P: Z kim kontaktować się, aby sprawdzić stan naprawy lub serwisu?

    O: Jeśli produkt został wysłany do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon, stan naprawy lub serwisu można sprawdzić w portalu Canon Online Service & Repair.
    Jeśli produkt został wysłany do autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon, w celu uzyskania aktualizacji statusu należy skontaktować się z bezpośrednio z partnerem.

    P: Co mogę zrobić, jeśli produkt nadal jest wadliwy po powrocie z naprawy?

    O: W mało prawdopodobnym przypadku, gdy po zakończeniu naprawy nadal występuje problem, prosimy o kontakt z profesjonalnym centrum serwisowym firmy Canon, ponieważ gwarantujemy, że nasze naprawy będą wolne od usterek (zgodnie z warunkami świadczenia usługi serwisu i naprawy).

    Jeśli produkt został wysłany do autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon, należy skontaktować się bezpośrednio z partnerem.

    P: Czy mogę kupić części zamienne do produktu firmy Canon?

    O: Zalecamy, aby naprawy były przeprowadzane wyłącznie przez profesjonalne centra serwisowe firmy Canon lub autoryzowanych partnerów serwisowych firmy Canon, ponieważ do bezpiecznej naprawy produktu mogą być wymagane specjalne narzędzia i oprogramowanie.W razie potrzeby oryginalne części zamienne firmy Canon można zakupić u wybranych autoryzowanych partnerów serwisowych firmy Canon lub u dystrybutorów części zamiennych:

    CSI Service -Proclub Żytnia 1501-014 Warszawa

    Tel. : +48 22 379 20 90Strona internetowa: http://www. pl

    P: Jak długo produkt może być naprawiany po wprowadzeniu produktu na rynek?

    O: Staramy się zapewnić jak najdłuższą dostępność trwałego wsparcia dla naszych produktów. Po wycofaniu produktu ze sprzedaży przez firmę Canon staramy się zapewnić dostępność części zamiennych przez następujące okresy:

    GAMA PRODUKTÓWMODELLATA
    Lustrzanka cyfrowaSeria EOS 1D, seria EOS 5D7Inne modele z serii EOS. 5APARAT BEZLUSTERKOWYSeria EOS RSeria EOS MOBIEKTYWYSeria EF–L, seria RF-L, seria DO, seria TS-E i seria CN-E. Wszystkie pozostałe serie obiektywówLAMPA BŁYSKOWAWszystkie modele lamp błyskowych Speedlite5APARAT KOMPAKTOWYSeria PowerShot GPowerShot D30, PowerShot S120, PowerShot SX60HS, PowerShot SX70HS, PowerShot SX520HS, PowerShot SX530HS, PowerShot SX740 HSFILMYSeria LEGRIA; seria X (XF; XA; XL; XH; XC); seria ME; seria ML i seria Cinema EOSAkcesoria: RC-V100, EVF-V70, SG-1, OU-700, SU-15, MO-4E, MO-4P, MA-400, CT-V1, SP-V1, WM-V1, WP-V1, WP-V2, WP-V3, DM-100, SM-V1PROJEKTORYSeria XEED, seria LV i seria LX7LORNETKAWszystkie lornetkiDRUKARKISeria PIXMA i MAXIFY (z wyjątkiem modeli wymienionych poniżej)Seria i-SENSYSSKANERSeria CanoScanINNE PRODUKTYWszystkie akcesoria fotograficzne; obiektywy (EF50 F1. 8 STM; EF-M 22MM f/2. 0; EF-M 15-45MM F/3. 5-6. 3 IS STM); seria PowerShot (z wyjątkiem modeli wymienionych powyżej); seria IXUS; akcesoria i obiektywy wideo (z wyjątkiem modeli wymienionych powyżej); akcesoria i obiektywy do projektorów; kalkulatory; drukarki PIXMA (MG2xxx; MG3xxx; MG5xxx; MX4xx; MX5xx; TR45xx; TS3xxx i TS5xxx); Selphy serii CP; Seria Zoemini, nagrywanie IVY REC i skanery (CanonScan LiDE Series i seria P 2XX)Brak części

    W przypadku gdy uzyskanie wymaganej części zamiennej w tym okresie nie jest możliwe, oferujemy naszym klientom alternatywne rozwiązanie.

    Powrót do początku

    Kontakt

    Skontaktuj się z nami telefonicznie lub pocztą e-mail, aby uzyskać pomoc techniczną

    Canon ID

    Zarejestruj produkt i zarządzaj kontem Canon ID

    Naprawa

    Wyszukaj punkt serwisowy i przydatne informacje dotyczące procedury napraw

    lub

    Konfigurowanie danych diagnostycznych systemu Windows w organizacji (system Windows 10 i Windows 11) - Windows Privacy | Microsoft LearnPrzejdź do głównej zawartości

    Ta przeglądarka nie jest już obsługiwana.

    Przejdź na przeglądarkę Microsoft Edge, aby korzystać z najnowszych funkcji, aktualizacji zabezpieczeń i pomocy technicznej.

    • Artykuł
    • Czas czytania: 20 min

    Dotyczy

    • Windows 11 Enterprise
    • Windows 11 Education
    • Windows 11 Professional
    • Windows 10 Enterprise
    • Windows 10 Education
    • Windows 10 Professional
    • Windows Server 2016 i nowsze wersje
    • Surface Hub
    • HoloLens
    • Ten artykuł opisuje typy danych diagnostycznych systemu Windows odsyłanych do firmy Microsoft oraz sposoby zarządzania nimi w organizacji. Firma Microsoft używa tych danych do szybkiego identyfikowania i rozwiązywania problemów wpływających na jej klientów.

      Omówienie

      Firma Microsoft gromadzi dane diagnostyczne systemu Windows w celu rozwiązywania problemów i zachowania aktualności, bezpieczeństwa i prawidłowego działania systemu Windows. Pomaga to także ulepszać system Windows i powiązane z nim produkty i usługi oraz, dla klientów, którzy włączyli ustawienie Dostosowane środowiska, zapewniać bardziej odpowiednie porady i zalecenia do ulepszenia produktów i usług firmy Microsoft oraz innych firm odpowiednio do potrzeb każdego klienta.

      Aby uzyskać więcej informacji o korzystaniu z danych diagnostycznych systemu Windows, zobacz Diagnostyka, opinie i prywatność w systemie Windows.

      Dane diagnostyczne dają użytkownikom głos

      Dane diagnostyczne umożliwiają każdemu użytkownikowi wyrażenie opinii w procesie rozwoju i ciągłego udoskonalania systemu operacyjnego. Ułatwia nam to zrozumienie sposobu działania systemu Windows w świecie rzeczywistym, skupienie się na priorytetach użytkowników oraz podejmowanie świadomych decyzji, co jest korzystne zarówno dla klientów indywidualnych, jak i klientów korporacyjnych. Poniższe sekcje zawierają rzeczywiste przykłady tych korzyści.

      Poprawa jakości aplikacji i sterowników

      Dzięki możliwości zbierania danych diagnostycznych umożliwiających wprowadzanie udoskonaleń w systemach Windows i Windows Serwer pomaga nam podnosić poprzeczkę jakości aplikacji i sterowników urządzeń. Dane diagnostyczne pomagają nam szybko identyfikować i rozwiązywać krytyczne problemy związane z niezawodnością i bezpieczeństwem aplikacji i sterowników urządzeń używanych w systemie Windows. Na przykład możemy zidentyfikować aplikację, która powoduje zawieszanie się urządzeń korzystających z konkretnej wersji sterownika wideo, dzięki czemu możemy nawiązać kontakt z dostawcą aplikacji i sterownika urządzenia i szybko rozwiązać problem. To pozwala skrócić czas przestoju związanego z rozwiązywaniem tych problemów, zredukować jego koszty oraz zwiększyć produktywność.

      Na przykład w starszej wersji systemu Windows istniała wersja sterownika wideo, która ulegała awarii na niektórych urządzeniach, powodując ich ponowne uruchomienie. Wykryliśmy ten problem w naszych danych diagnostycznych i natychmiast skontaktowaliśmy się z zewnętrznym deweloperem, który stworzył ten sterownik wideo. Wspólnie udało nam się zapewnić zaktualizowany sterownik dla niejawnych testerów systemu Windows w ciągu 24 godzin. Na podstawie danych diagnostycznych z urządzeń niejawnych testerów systemu Windows mogliśmy sprawdzić nową wersję sterownika wideo i wdrożyć ją publicznie jako aktualizację następnego dnia. Dane diagnostyczne pomogły nam znaleźć, naprawić i rozwiązać ten problem w ciągu zaledwie 48 godzin, zapewnić lepsze środowisko użytkownikom i zmniejszyć liczbę kosztownych zgłoszeń pomocy technicznej.

      Zwiększenie wydajności działania użytkownika końcowego

      Dane diagnostyczne systemu Windows pomagają również firmie Microsoft lepiej zrozumieć, jak klienci używają (lub nie używają) funkcji systemu operacyjnego i związanych z nim usług. Informacje, które możemy uzyskać z tych danych, pomagają nam odpowiednio ukierunkować prace inżynieryjne i bezpośrednio wpływać na środowiska pracy naszych klientów. Te przykłady pokazują, jak na podstawie danych diagnostycznych firma Microsoft może tworzyć i doskonalić funkcje pomagające organizacjom zwiększać produktywność pracowników, jednocześnie ograniczając liczbę zgłoszeń pomocy technicznej.

    • Menu Start. Jak użytkownicy zmieniają układ menu Start? Czy przypinają do niego inne aplikacje? Które aplikacje są często odpinane? Na podstawie tych danych dostosowujemy domyślny układ menu Start, aby lepiej odpowiadało oczekiwaniom użytkowników, kiedy po raz pierwszy włączają swoje urządzenie.

    • Cortana. Wykorzystujemy dane diagnostyczne do monitorowania skalowalności naszej usługi w chmurze, dzięki czemu wzrasta wydajność wyszukiwania.

    • Przełączanie aplikacji. Z badań i obserwacji wcześniejszych wersji systemu Windows wiemy, że użytkownicy rzadko używają kombinacji Alt+Tab do przełączania się między aplikacjami. Po omówieniu tego zagadnienia z wybranymi użytkownikami okazało się, że kochają tę funkcję i uważają ją za wysoce produktywną, ale nie wiedzieli wcześniej, że jest ona dostępna. Na tej podstawie stworzyliśmy przycisk Widok zadań w systemie Windows, który umożliwia wykrycie tej funkcji. Późniejsze dane diagnostyczne wykazały znacznie większe użycie tej funkcji.

      Jak firma Microsoft obsługuje dane diagnostyczne

      W poniższych sekcjach znajdziesz więcej informacji na temat sposobu obsługi danych diagnostycznych przez firmę Microsoft.

      Zbieranie danych

      W zależności od ustawień danych diagnostycznych na urządzeniu dane diagnostyczne mogą być gromadzone za pośrednictwem następujących metod:

    • Niewielkie ładunki informacji strukturalnych, nazywanych zdarzeniami danych diagnostycznych, zarządzane przez składnik usługi Środowiska i telemetria połączonego użytkownika.

    • Dzienniki diagnostyczne służące do dodatkowego rozwiązywania problemów, także zarządzane przez składnik usługi Środowiska i telemetria połączonego użytkownika.

    • Raporty dotyczące awarii i zrzuty awaryjne zarządzane przez Raportowanie błędów systemu Windows.

      W dalszej części niniejszego dokumentu udostępniamy dodatkowe szczegółowe informacje o sposobie kontrolowania tego, co jest zbierane i jakie dane mogą być zawarte w tych różnych typach danych diagnostycznych.

      Przesyłanie danych

      Wszystkie dane diagnostyczne są szyfrowane przy użyciu protokołu Transport Layer Security (TLS) i wykorzystują przypinanie certyfikatu podczas transferu z urządzenia do usługi zarządzania danymi firmy Microsoft.

      Punkty końcowe

      W poniższej tabeli znajduje się lista punktów końcowych powiązanych ze sposobami zarządzania zbieraniem danych diagnostycznych i kontrolą nad nimi. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących punktów końcowych używanych do odsyłania danych do firmy Microsoft, zobacz sekcję Zarządzanie punktami końcowymi połączenia w menu nawigacji po lewej stronie.

      Usługa systemu WindowsPunkt końcowy
      Środowisko i telemetria połączonego użytkownikav10. events. data. com

      v10c. com

      v10. vortex-win. com

      Raportowanie błędów systemu Windowswatson. telemetry. com

      umwatsonc. com

      *-umwatsonc. com

      ceuswatcab01. blob. core. windows. net

      ceuswatcab02. net

      eaus2watcab01. net

      eaus2watcab02. net

      weus2watcab01. net

      weus2watcab02. net

      Uwierzytelnianielogin. com

      WAŻNE: Ten punkt końcowy służy do uwierzytelniania urządzeń. Nie zaleca się wyłączania tego punktu końcowego.

      Analiza awarii onlineoca. com

      oca. com

      kmwatsonc. com

      *-kmwatsonc. com

      Ustawieniasettings-win. com

      WAŻNE: Ten punkt końcowy służy do zdalnego konfigurowania ustawień związanych z diagnostyką i zbierania danych. Na przykład punktu końcowego ustawień używamy do zdalnego blokowania zdarzenia przed odesłaniem do firmy Microsoft. Ten punkt końcowy nie przekazuje danych diagnostycznych systemu Windows.

      Uwierzytelnianie serwera proxy

      Jeśli Twoja organizacja używa uwierzytelniania serwera proxy do dostępu do Internetu, upewnij się, że nie blokuje on danych diagnostycznych z powodu uwierzytelniania.

      Obejście (zalecane)

      Skonfiguruj swoje serwery proxy tak, aby nie wymagały uwierzytelniania proxy dla ruchu do punktów końcowych danych diagnostycznych. Ta opcja jest najbardziej kompleksowym rozwiązaniem. Działa we wszystkich wersjach systemu Windows 10 i Windows 11.

      Uwierzytelnianie proxy użytkownika

      Skonfiguruj urządzenia tak, aby używały kontekstu zalogowanego użytkownika na potrzeby uwierzytelniania serwera proxy. Ta metoda wymaga następujących konfiguracji:

    • Urządzenia mają bieżącą aktualizację jakości dla obsługiwanej wersji systemu Windows

    • Skonfiguruj serwer proxy na poziomie użytkownika (serwer proxy WinINET) w Ustawienia serwera proxy w grupie Sieć &Internet w Ustawieniach systemu Windows. Możesz również użyć starszego panelu sterowania „Opcje internetowe”.

    • Upewnij się, że użytkownicy mają uprawnienia serwera proxy do uzyskiwania dostępu do punktów końcowych danych diagnostycznych. Ta opcja wymaga, aby urządzenia miały użytkowników konsoli z uprawnieniami serwera proxy, więc nie można używać tej metody z urządzeniami typu headless.

      Uwierzytelnianie serwera proxy urządzenia

      Takie podejście obsługuje następujące scenariusze:

    • Urządzenia typu headless, na których nie loguje się żaden użytkownik lub użytkownicy urządzenia nie mają dostępu do Internetu

    • Uwierzytelnione serwery proxy, które nie korzystają ze zintegrowanego uwierzytelniania systemu Windows

    • Jeśli używasz również Ochrony punktu końcowego w usłudze Microsoft Defender

      To podejście jest najbardziej złożone, ponieważ wymaga następujących konfiguracji:

    • Upewnij się, że urządzenia mogą nawiązać połączenie z serwerem proxy za pośrednictwem protokołu WinHTTP w kontekście systemu lokalnego. Aby skonfigurować to zachowanie, użyj jednej z następujących opcji:

    • Wiersz polecenia netsh winhttp set proxy

    • Protokół wykrywania automatycznego serwera proxy sieci Web (WPAD)

    • Przezroczysty serwer proxy

    • Skonfiguruj serwer proxy WinINET dla całego urządzenia przy użyciu następującego ustawienia zasad grupy: Ustaw serwer proxy na komputer (zamiast na użytkownika) (ProxySettingsPerUser = 1)

    • Połączenie kierowane lub używające translacji adresów sieciowych (NAT)

    • Skonfiguruj serwery proxy, aby umożliwić kontom komputerów w usłudze Active Directory dostęp do punktów końcowych danych diagnostycznych. Ta konfiguracja wymaga, aby serwery proxy obsługiwały zintegrowane uwierzytelnianie systemu Windows.

      Dostęp do danych

      Dostęp do danych diagnostycznych systemu Windows podlega zasadzie najniższych uprawnień dostępu. Firma Microsoft nie udostępnia danych osobowych naszych klientów osobom trzecim, z wyjątkiem sytuacji, w których klient na to zezwoli, lub dla ograniczonych celów opisanych w Oświadczeniu o ochronie prywatności. Firma Microsoft może udostępnić raporty biznesowe producentom sprzętu i partnerom z innych firm, które obejmują zagregowane informacje dotyczące danych diagnostycznych niezawierające danych identyfikacyjnych. Decyzje dotyczące udostępniania danych są podejmowane przez zespół wewnętrzny, w ds. prywatności, prawny i zarządzania danymi.

      Okres przetrzymywania

      Firma Microsoft wyznaje i realizuje minimalizację danych. Dokładamy wszelkich starań, aby zbierać tylko informacje, których potrzebujemy, i przetrzymywać je tylko dla tak długo, jak jest to wymagane do świadczenia usług lub do analizy. Aby uzyskać więcej informacji o tym, jak długo dane są zachowywane, zapoznaj się z sekcją o nazwie Zachowywanie danych osobowych w Oświadczeniu o ochronie prywatności w firmie Microsoft.

      Ustawienia danych diagnostycznych

      Istnieją cztery ustawienia zbierania danych diagnostycznych. Poszczególne ustawienia opisano szczegółowo w kolejnych sekcjach.

    • Dane diagnostyczne wyłączone (zabezpieczenia)
    • Wymagane dane diagnostyczne (podstawowe)
    • Rozszerzone (to ustawienie jest dostępne tylko na urządzeniach z systemem Windows 10, Windows Server 2016 i Windows Server 2019).
    • Opcjonalne dane diagnostyczne (pełne)
    • Oto podsumowanie typów danych, które są dostępne w przypadku poszczególnych ustawień:

      Dane diagnostyczne wyłączone (zabezpieczenia)Wymagane (podstawowe)RozszerzoneOpcjonalnie (pełne)Zdarzenia danych diagnostycznychNie są wysyłane żadne dane diagnostyczne systemu Windows. Minimalna ilość danych wymagana do zapewnienia, że urządzenie jest bezpieczne, aktualne i działa zgodnie z oczekiwaniami. Dodatkowe dane na temat przeglądanych witryn internetowych, sposobu używania systemu Windows i aplikacji oraz sposobu ich działania, jak również aktywność urządzenia. Dodatkowe dane pomagają firmie Microsoft naprawiać i ulepszać produkty i usługi dla wszystkich użytkowników. Dodatkowe dane dotyczące przeglądanych witryn internetowych, sposobu używania systemu Windows i aplikacji oraz sposobu ich działania. Te dane będą także zawierać dane dotyczące aktywności urządzeń oraz rozszerzone raportowanie błędów, które ułatwiają firmie Microsoft naprawianie i ulepszanie produktów i usług dla wszystkich użytkowników. Metadane dotyczące awariiBrakTakZrzuty awaryjneNieTylko klasyfikowane zrzuty

      Aby uzyskać więcej informacji o zrzutach awaryjnych, zobacz Pełne i klasyfikowane zrzuty pamięci

      Aby uzyskać więcej informacji o zrzutach awaryjnych, zobacz Dzienniki diagnostyczneZbieranie danych100%Stosowane pobieranie próbek

      Dane diagnostyczne wyłączone

      To ustawienie zostało wcześniej oznaczone jako Zabezpieczenia. Po skonfigurowaniu tego ustawienia żadne dane diagnostyczne systemu Windows nie są wysyłane z Twojego urządzenia. Jest ono dostępne tylko w systemach Windows Server, Windows Enterprise i Windows Education. Jeśli wybierzesz to ustawienie, urządzenia w organizacji wciąż będą bezpieczne.

      Było to ustawienie domyślne dla systemu Windows Server 2022 Datacenter: Azure Edition przed 13 grudnia 2022 r.

      Nota

      Jeśli Twoja organizacja korzysta z usługi Windows Update, minimalnym zalecanym ustawieniem jest Wymagane dane diagnostyczne. Ponieważ żadne informacje z usługi Windows Update nie są gromadzone, gdy dane diagnostyczne są wyłączone, ważne informacje o błędach aktualizacji nie są wysyłane. Microsoft wykorzystuje te informacje, aby usuwać przyczyny tych błędów i poprawiać jakość naszych aktualizacji.

      Wymagane dane diagnostyczne

      W przypadku wymaganych danych diagnostycznych, które zostały wcześniej oznaczone jako podstawowe, jest zbierany ograniczony zestaw danych, które są istotne dla zrozumienia urządzenia i jego konfiguracji. Te dane służą do identyfikowania problemów, które mogą wystąpić w przypadku określonej konfiguracji sprzętu lub oprogramowania. Na przykład może pomóc określić, jeśli awarie są częstsze na urządzeniach z określoną ilością pamięci lub korzystających z konkretnej wersji sterownika.

      Jest to domyślne ustawienie dla bieżących wersji systemu Windows oraz Windows 10 w wersji 1903. Od 13 grudnia 2022 r. jest to również ustawienie domyślne dla systemu Windows Server 2022 Datacenter: Azure Edition.

      Do wymaganych danych diagnostycznych należą:

    • Podstawowe dane urządzenia, które pomagają zapoznać się z typami urządzeń z systemem Windows oraz konfiguracjami i typami natywnych i zwirtualizowanych systemów Windows Server w ekosystemie. Oto kilka przykładów:

    • Atrybuty urządzeń, np. rozdzielczość kamery i typ wyświetlacza
    • Atrybuty baterii, np. pojemność i typ
    • Atrybuty sieci, np. liczba kart sieciowych, szybkość kart sieciowych, sieć operatora komórkowego i numer IMEI
    • Atrybuty procesora i pamięci, np. liczba rdzeni, architektura, szybkość, rozmiar pamięci i oprogramowanie układowe
    • Atrybut wirtualizacji, np. obsługa translacji adresów drugiego poziomu (SLAT) i system operacyjny gościa
    • Atrybuty systemu operacyjnego, np. wersja i stan wirtualizacji systemu Windows
    • Atrybuty pamięci, np. liczba, typ i rodzaj dysków
    • Metryka jakości, która pomaga zrozumieć sposób działania składnika Środowisko i dane diagnostyczne połączonego użytkownika, a w tym% przekazanych zdarzeń, odrzuconych zdarzeń, zablokowanych zdarzeń oraz czasu ostatniego przekazania.

    • Informacje związane z jakością, które pomagają firmie Microsoft w opracowaniu podstawowej analizy wydajności urządzenia i jego systemu operacyjnego. Przykładami takich danych mogą być informacje o urządzeniach pracujących w trybie wstrzymania przy zachowaniu połączenia, liczba awarii lub zawieszeń oraz szczegóły dotyczące zmiany stanów aplikacji, takich jak czas korzystania z procesora i ilość używanej pamięci oraz całkowity czas działania aplikacji.

    • Dane zgodności, które pomagają w zrozumieniu, które aplikacje są zainstalowane na urządzeniu lub maszynie wirtualnej oraz identyfikowaniu potencjalnych problemów ze zgodnością.

    • Dane systemowe, które pomagają ustalić, czy urządzenie spełnia minimalne wymagania dotyczące uaktualniania do następnej wersji systemu operacyjnego. Informacje o systemie obejmują ilość pamięci, a także informacje dotyczące procesora i systemu BIOS.

    • Lista danych urządzeń zewnętrznych, takich jak drukarki lub zewnętrzne urządzenia pamięci masowej, które są podłączone do urządzeń z systemem Windows i informacje, czy te urządzenia będą działać po uaktualnieniu do nowej wersji systemu operacyjnego.

    • Dane sterownika, które obejmują aktywność określonego sterownika, aby pomóc ustalić, czy aplikacje i urządzenia będą działać po uaktualnieniu do nowej wersji systemu operacyjnego. Może to pomóc ustalić blokujące problemy i ułatwić firmie Microsoft i naszym partnerom we wdrażaniu poprawek i ulepszeń.

    • Informacje dotyczące wydajności Microsoft Store, w tym dotyczące pobrań, instalacji i aktualizacji aplikacji. Te dane obejmują również informacje o uruchomieniach Microsoft Store, wyświetleniach stron, wstrzymaniach i wznowieniach i uzyskiwaniu licencji.

      Rozszerzone dane diagnostyczne

      W systemie Windows 10 i Windows Server 2019 rozszerzone dane diagnostyczne zawierają dane na temat przeglądanych witryn internetowych, sposobu używania systemu Windows i aplikacji oraz sposobu ich działania, jak również aktywności urządzenia.

      Ważne

      To ustawienie danych diagnostycznych nie jest dostępne w systemie Windows 11 i Windows Server 2022 — zostało zastąpione zasadami, które mogą kontrolować ilość przesyłanych opcjonalnych danych diagnostycznych. Więcej informacji o tych ustawieniach można znaleźć w sekcji tego tematu: Zarządzanie danymi diagnostycznymi przy użyciu zasady grupy i usługi MDM.

      Jeśli zdecydujesz się na wysłanie rozszerzonych danych diagnostycznych, w ich skład będą wchodziły zawsze wymagane dane diagnostyczne, a także będą zbierane następujące dodatkowe informacje:

    • Zdarzenia systemu operacyjnego, które pomagają uzyskać wgląd w różne obszary systemu operacyjnego, a w tym dotyczące sieci, funkcji Hyper-V, Cortany, pamięci magazynowej, systemu plików i innych składników.

    • Zdarzenia aplikacji systemu operacyjnego będące konsekwencją działania aplikacji firmy Microsoft i narzędzi do zarządzania, które zostały pobrane ze sklepu Microsoft Store lub wstępnie zainstalowane w systemach Windows lub Windows Server, takich jak Menedżer serwera, Zdjęcia, Poczta i Microsoft Edge.

    • Zdarzenia specyficzne dla urządzenia, które są specyficzne dla niektórych urządzeń, takich jak Microsoft HoloLens i Surface Hub. Na przykład Microsoft HoloLens wysyła zdarzenia związane z procesorem holograficznym (HPU).

    • Wszystkie typy zrzutów awaryjnych oprócz zrzutów stosu i pełnych zrzutów. Aby uzyskać więcej informacji o zrzutach awaryjnych, zobacz

      Opcjonalne dane diagnostyczne

      Opcjonalne dane diagnostyczne, które zostały wcześniej oznaczone jako Pełne, zawierają bardziej szczegółowe informacje na temat Twojego urządzenia oraz jego ustawień, funkcji i kondycji urządzeń. Opcjonalne dane diagnostyczne zawierają również dane na temat przeglądanych witryn internetowych, aktywności urządzeń i rozszerzonego raportowania błędów, które ułatwiają firmie Microsoft naprawianie i ulepszanie produktów i usług dla wszystkich użytkowników. Jeśli zdecydujesz się na wysłanie opcjonalnych danych diagnostycznych, wymagane dane diagnostyczne będą zawsze dołączane, a my gromadzimy następujące dodatkowe informacje:

    • Dodatkowe dane dotyczące urządzenia, łączności i konfiguracji, oprócz danych zgromadzonych w ramach wymaganych danych diagnostycznych.

    • Informacje o stanie i rejestrowaniu dotyczące kondycji systemu operacyjnego i innych składników systemu oprócz tego, co jest gromadzone w ramach wymaganych danych diagnostycznych.

    • Działania aplikacji, takie jak to, które programy są uruchamiane na urządzeniu, jak długo one działają i jak szybko reagują na dane wejściowe.

    • Działania przeglądarki, takie jak historia przeglądania i wyszukiwane terminy w przeglądarkach firmy Microsoft (Microsoft Edge lub Internet Explorer).

    • Rozszerzone raportowanie błędów, a w tym stan pamięci urządzenia w chwili awarii systemu lub aplikacji (który może przypadkowo zawierać treści użytkownika, takie jak części pliku używanego, gdy wystąpił problem). Dane dotyczące awarii nie są nigdy używane na potrzeby dostosowywanych możliwości.

      Zrzuty awaryjne zgromadzone w danych diagnostycznych mogą przypadkowo zawierać dane osobowe, takie jak fragmenty pamięci z dokumentu i strony internetowej.

      Zarządzanie danymi diagnostycznymi przy użyciu zasad grupy i usługi MDM

      Wykonaj czynności opisane w tej sekcji, aby skonfigurować ustawienia danych diagnostycznych w organizacji dla systemu Windows oraz Windows Server.

      Te ustawienia danych diagnostycznych dotyczą tylko składników, funkcji i aplikacji, które są traktowane jako część systemu operacyjnego Windows. Aplikacje innych firm i inne aplikacje firmy Microsoft, takie jak Microsoft Office, które instalują klienci, mogą również gromadzić i wysyłać dane diagnostyczne za pomocą własnych kontrolek. Zapoznaj się z polityką dotyczącą danych diagnostycznych dostawców aplikacji i dowiedz się, jak wyrazić zgodę na udostępnianie takich danych lub ją wycofać. Aby uzyskać więcej informacji na temat używania danych diagnostycznych przez pakiet Microsoft Office, zobacz Omówienie kontroli prywatności w ofercie Aplikacje Microsoft 365 dla przedsiębiorstw. Jeśli chcesz kontrolować zbieranie danych systemu Windows, które nie są danymi diagnostycznymi systemu Windows, zobacz Zarządzanie połączeniami od składników systemu operacyjnego Windows do usług firmy Microsoft.

      Ustawienia danych diagnostycznych urządzenia można skonfigurować za pomocą narzędzi do zarządzania, których już używasz, takich jak zasady grupy lub MDM.

      Podczas konfigurowania zasad zarządzania skorzystaj z odpowiednich wartości z tabeli poniżej.

      KategoriaWartośćDane diagnostyczne wyłączone (zabezpieczenia)0Wymagane (podstawowe)1Rozszerzone2Opcjonalnie (pełne)3

      Gdy ustawione są zarówno zasady Konfiguracja komputera, jak i Konfiguracja użytkownika, używana jest bardziej restrykcyjna zasada.

      Zarządzanie gromadzeniem danych diagnostycznych przy użyciu zasad grupy

      Możesz użyć zasady grupy, aby określić ustawienie danych diagnostycznych organizacji:

      1. Z poziomu konsoli zarządzania zasadami grupy przejdź do pozycji Konfiguracja komputera>Szablony administracyjne>Składniki systemu Windows>Zbieranie danych i kompilacje w wersji Preview.

      2. Kliknij dwukrotnie pozycję Zezwalaj na telemetrię (lub Zezwalaj na dane diagnostyczne w systemie Windows 11 i Windows Server 2022).

        Jeśli na urządzeniach w organizacji działa system Windows 10 w wersji 1803 lub nowszej, użytkownik nadal może korzystać z ustawień do określenia bardziej restrykcyjnych wartości dla ustawień danych diagnostycznych, o ile nie ustawiono zasad Skonfiguruj interfejs użytkownika ustawień używania danych diagnostycznych.

      3. W oknie Opcje wybierz ustawienie, które chcesz skonfigurować, a następnie kliknij przycisk OK.

      Zarządzanie zbieraniem opcjonalnych danych diagnostycznych za pomocą zasad grupy

      Poniższe zasady umożliwiają ograniczenie typów zrzutów awaryjnych, które mogą być odsyłane do firmy Microsoft. Po włączeniu tych zasad Raportowanie błędów systemu Windows będzie wysyłać tylko minizrzuty dla trybu jądra oraz klasyfikowane zrzuty dla trybu użytkownika.

    • Kliknij dwukrotnie pozycję Ogranicz zbieranie zrzutów.

      Możesz również ograniczyć liczbę dzienników diagnostycznych odsyłanych do firmy Microsoft. Po włączeniu tych zasad dzienniki diagnostyczne nie będą wysyłane do firmy Microsoft.

    • Kliknij dwukrotnie pozycję Ogranicz zbieranie dzienników diagnostycznych.

      Zarządzanie zbieraniem danych diagnostycznych przy użyciu usługi MDM

      Użyj dostawcy usług konfiguracji zasad, aby zastosować następujące zasady usługi MDM:

    • System/AllowTelemetry
    • System/LimitDumpCollection
    • System/LimitDiagnosticLogCollection
    • Ostatnie dwie zasady są dostępne tylko w systemie Windows 11 i Windows Server 2022.

      Włączanie konfiguracji procesora danych diagnostycznych systemu Windows

      Konfiguracja procesora danych diagnostycznych systemu Windows pozwala być kontrolerem, zgodnie z definicją w Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) Unii Europejskiej, dla danych diagnostycznych systemu Windows zebranych z urządzeń z systemem Windows, które spełniają wymagania dotyczące konfiguracji.

      Wymagania wstępne

    • Korzystanie z obsługiwanej wersji systemu Windows 10 lub Windows 11
    • Obsługiwane są następujące wersje:
      • Enterprise
      • Professional
      • Edukacja
      • Urządzenie musi być przyłączone do usługi Azure Active Directory (może być przyłączone hybrydowo do usługi Azure AD).
      • Aby uzyskać najlepsze wyniki, użyj najnowszej kompilacji dowolnego systemu operacyjnego określonego powyżej. Funkcjonalność i dostępność konfiguracji mogą się różnić w starszych systemach. Aby uzyskać informacje o wersji, zobacz Windows 10 Enterprise and Education oraz Windows 11 Enterprise and Education w witrynie zasad cyklu życia firmy Microsoft.

        Ustawienie danych diagnostycznych na urządzeniu powinno mieć wartość Wymagane dane diagnostyczne lub wyższe, a następujące punkty końcowe muszą być osiągalne:

      • us-v10c. com (eu-v10c. com dla dzierżaw z adresem rozliczeniowym w Granicy danych w UE)
      • umwatsonc. com (eu-watsonc. com/pl-pl/privacy/eudb/eu-data-boundary-learn#eu-data-boundary-countries-and-datacenter-locations" data-linktype="absolute-path">Granicy danych w UE)
      • settings-win. com
      • *. net
      • Dane diagnostyczne systemu Windows zebrane z urządzenia przed włączeniem konfiguracji procesora danych diagnostycznych systemu Windows zostaną usunięte po włączeniu tej konfiguracji.
      • Po włączeniu urządzeń z konfiguracją procesora danych diagnostycznych systemu Windows użytkownicy mogą nadal przesyłać opinie za pośrednictwem różnych kanałów, takich jak Centrum opinii o systemie Windows lub opinie dotyczące przeglądarki Edge. Jednak dane opinii nie podlegają warunkom konfiguracji procesora danych diagnostycznych systemu Windows. Jeśli nie jest to pożądane, zalecamy wyłączenie opinii przy użyciu dostępnych zasad lub rozwiązań do zarządzania aplikacjami.
      • Włączanie konfiguracji procesora danych diagnostycznych systemu Windows

        Informacje w tej sekcji dotyczą następujących wersji systemu Windows:

      • Windows 10, wersje 20H2, 21H2, 22H2 i nowsze
      • Windows 11, wersje 21H2, 22H2 i nowsze
      • Począwszy od aktualizacji zbiorczej wersji zapoznawczej ze stycznia 2023 r., sposób włączenia opcji konfiguracji procesora zależy od adresu rozliczeniowego dzierżawy usługi Azure AD, do której są dołączone urządzenia.

        Urządzenia w dzierżawach usługi Azure AD z adresem rozliczeniowym w Unii Europejskiej (UE) lub Europejskim Związku Wolnego Handlu (EFTA)

        W przypadku urządzeń z systemem Windows z włączonymi danymi diagnostycznymi, które są dołączone do dzierżawy usługi Azure AD z adresem rozliczeniowym w UE lub EFTA dane diagnostyczne systemu Windows dla tego urządzenia zostaną automatycznie skonfigurowane dla opcji procesora. Dane diagnostyczne systemu Windows dla tych urządzeń będą przetwarzane w Europie.

        Konfiguracja procesora danych diagnostycznych systemu Windows zawiera składniki, dla których prace są w toku, które mają zostać uwzględnione w granicach danych UE, ale ukończenie tej pracy jest opóźnione po 1 stycznia 2023 r. Te składniki zostaną uwzględnione w granicach danych UE w najbliższych miesiącach. W międzyczasie firma Microsoft będzie tymczasowo przesyłać dane poza granicę danych UE w ramach operacji serwisowych, aby zapewnić nieprzerwane działanie usług, do których zarejestrowali się klienci.

        Z punktu widzenia zgodności ta zmiana oznacza, że firma Microsoft będzie podmiotem przetwarzającym dane, a organizacja będzie kontrolerem danych diagnostycznych systemu Windows. Administratorzy IT dla tych organizacji będą odpowiedzialni za odpowiadanie na żądania podmiotów danych użytkowników.

        Urządzenia w dzierżawach usługi Azure AD z adresem rozliczeniowym poza UE i EFTA

        W przypadku urządzeń z systemem Windows z włączonymi danymi diagnostycznymi, które są dołączone do dzierżawy usługi Azure AD z adresem rozliczeniowym poza UE i EFTA, aby włączyć opcję konfiguracji procesora, organizacja musi zarejestrować się w dowolnej z następujących usług przedsiębiorstwa, które polegają na danych diagnostycznych:

      • Update Compliance
      • Przejdź do raportów Windows Update dla firm
      • Usługa wdrażania usługi Windows Update dla firm
      • Microsoft Managed Desktop
      • Analiza punktu końcowego (w usłudze Microsoft Intune)
      • (Do korzystania z tych usług mogą być stosowane dodatkowe wymagania licencyjne).

        Jeśli nie zarejestrujesz się w żadnej z tych usług dla przedsiębiorstw, firma Microsoft będzie działać jako kontroler danych diagnostycznych.

        Włączanie konfiguracji procesora danych diagnostycznych systemu Windows w starszych wersjach systemu Windows

      • Wersje systemu Windows 10: 1809, 1903, 1909, and 2004.
      • Nowsze wersje systemów Windows 10 i Windows 11, które nie zostały jeszcze zaktualizowane do aktualizacji zbiorczej z wersji zapoznawczej ze stycznia 2023 r.
      • Skorzystaj z poniższych instrukcji, aby włączyć konfigurację procesora danych diagnostycznych systemu Windows przy użyciu jednego ustawienia, za pośrednictwem zasad grupy lub rozwiązania MDM.

        Zasady grupy — aby włączyć konfigurację procesora danych diagnostycznych systemu Windows, przejdź do menu Konfiguracja komputera>Szablony administracyjne>Składniki systemu Windows>Zbieranie danych i kompilacje Preview, a następnie przełącz ustawienie Zezwalaj na potok danych komercyjnych na wartość Włączone.

        Możesz wyłączyć to ustawienie w dowolnym momencie, zmieniając jego wartość na Wyłączone. Domyślna wartość powyższego ustawienia to Wyłączone.

        Aby użyć rozwiązania MDM — np. Microsoft Intune — do wdrożenia konfiguracji procesora danych diagnostycznych systemu Windows na obsługiwanych urządzeniach, użyj poniższej niestandardowej konfiguracji ustawień OMA-URI:

      • Nazwa: System/AllowCommercialDataPipeline
      • OMA-URI:. /Vendor/MSFT/Policy/Config/System/AllowCommercialDataPipeline
      • Typ danych: Liczba całkowita
      • W obszarze Wartość wprowadź 1, aby włączyć usługę.

        Możesz wyłączyć to ustawienie w dowolnym momencie, zmieniając jego wartość na 0. Wartość domyślna to 0.

        Zmiana ustawień prywatności na pojedynczym serwerze

        Możesz również zmienić ustawienia prywatności na serwerze z uruchomionym systemem operacyjnym Azure Stack HCl lub Windows Server. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zmiana ustawień prywatności na poszczególnych serwerach.

    Dodatkowe zasoby

    Podręcznik z informacjami na temat bezpieczeństwa Canon Powershot Sd110 Pc1085

    Bezpośredni link do pobrania Podręcznik z informacjami na temat bezpieczeństwa Canon Powershot Sd110 Pc1085

    Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

    Ostatnia aktualizacja Podręcznik z informacjami na temat bezpieczeństwa Canon Powershot Sd110 Pc1085